Handelsbetingelser
1. Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Twofeet har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.
Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Twofeet med information om, at vi har afsendt varen.
1. Betaling
På Twofeet foregår over mobilepay, hvor der betales direkte til Fodklinikken Herning. Ordren bliver først behandlet og bekræftet efter betalingen har fundet sted.
2. Levering
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
Bemærk, at enkelte leveringsformer kan være begrænset til bestemte postnumre, samt bestemte tidsintervaller. Kun de gyldige leveringsformer vil være synlige ved gennemførelse af købet, og valg af levering.
Forventet leveringstid er 1-4 hverdage, dog vil ordrer indeholdende bestillingsvarer som udgangspunkt have en længere leveringstid. Leveringstiden fremgår af den enkelte vare. Alle produkter på en bestilling sendes som udgangspunkt samlet, og der efterleveres altså ikke. Derfor vil den seneste leveringstid på et produkt afgøre den samlede leveringstid for en bestilling.
Den forventede leveringstid kan variere i ferietid og helligedage. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
3. Vilkår for køb af bestillingsvarer på Twofeet.dk
Nogle af de produkter vi sælger fra Twofeet er bestillingsvarer. Det fremgår af informationerne om varen, når det er en bestillingsvare. Aftaler om køb af bestillingsvarer på Twofeet er først bindende, når du har modtaget en endelig ordrebekræftelse fra Twofeet. Det betyder, at når du vælger at lægge en bestillingsvare i indkøbskurven og herefter betaler, så er købsaftalen først indgået, når du har modtaget en e-mail fra Twofeet med en bekræftelse på, at vi kan levere varen til dig. Der skal først betales når denne mail er fået.
4. Mængdebegrænsning og forbud mod køb med henblik på planlagt videresalg
Twofeet har mængdebegrænsning pr. ordre på udvalgte varer. I tilfælde af mængdebegrænsning oplyses dette, hvor varen udbydes til salg. For de varer, der er underlagt mængdebegrænsning, vil det ikke være muligt at bestille flere stk. end det maksimale antal, som vises på skærmen, når ordren afgives.
Hvis Twofeet vurderer, at en kunde har forsøgt at omgå Twofeet’ regler vedr. mængdebegrænsning, fx ved at lave flere på hinanden følgende ordrer, uanset om dette sker fra forskellige profiler, forbeholder Twofeet sig ret til at annullere en eller flere af disse ordrer, uden at kunden i den forbindelse kan rette noget krav mod Twofeet.
5. Fortrydelsesret
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;
Du skal inden 30 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen gives ved at skrive en mail til Webshop@Twofeet.dk. Du vil selv stå for at få sendt produkterne retur. Kassen skal indleveres i pakkeshop eller posthus. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
5.1. Returnering
Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 7 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
5.2. Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
5.3. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
5.4. Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, og opfylder kriterierne ovenfor, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Eventuelle leveringsomkostninger bliver ikke refunderet. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.
Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling igennem en bankoverførsel.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Fodklinikken Herning
Rolighedsvej 30 syv
7400 Herning
Det er også muligt at returnere varer ved fortrydelse fysisk på adressen efter aftale.
5.5. Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
6. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb, og forbrugerkøbeloven gælder, hvis du er forbruger. Du har krav på, at varen skal være kontraktmæssig. Du har flere rettigheder efter disse love, hvis varen er mangelfuld eller leverancen er forsinket.
Når du handler på Twofeet har du 12 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
6.1. Hvordan reklamerer jeg?
Ønsker du at reklamere over et produkt, du har købt på Twofeet.dk, skal du skrive en mail til Webshop@Twofeet.dk. Bliver din reklamation godkendt, så modtager du en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
Fodklinikken Herning
Rolighedsvej 30 stv
7400 Herning
6.2. Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering, som er din dokumentation for afsendelse, og så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
7. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på Twofeet.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Vores hjemmel er vores aftale med dig om køb af vores produkter og databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.
Formålet med vores behandling af dine oplysninger til verifikationscheck er at mindske risikoen for bedrageri og svindel med stjålne betalingskort. Vores hjemmel til at behandle dine oplysninger til verifikationscheck er vores legitime interesse i at forhindre svig mod Twofeet´ ejendom og databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
8. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til webshop@Twofeet.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, e-mail: nh@naevneneshus.dk.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse Webshop@twofeet.dk.
9. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Twofeet tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører. Twofeet dækker ikke følgeskader.
Adresse - Rolighedsvej 30 stv, 7400 Herning
Telefon - 40 51 05 49
CVR - 36693428
Vi modtager kun betaling med Mobilepay. Bemærk at ordren først er accepteret efter modtagelse af det fulde beløb.